Hitta ditt nästa teknikjobb hos oss

Förvaltare till Mitthem

Experis Finance Huvudkontor söker Fastighetsförvaltare i Sundsvall


Mitthem är ett modernt bostadsföretag med drygt 5700 lägenheter. Mitthem har 47 medarbetare som arbetar i en decentraliserad organisation. Balansomslutningen är på 1,6 miljarder kronor och omsättningen är 377 miljoner kronor. Vi ägs av Sundsvalls kommun genom Stadsbacken AB. Vår värdegrund bygger på lojalitet, ansvar, glädje, engagemang och respekt. Företagets vision är att vara ”Sundsvalls bästa hyresvärd”.
Mer information om Mitthem hittar du på vår hemsida, www.mitthem.se.


Arbetsbeskrivning
Du erbjuds ett spännande och stimulerande arbete där du ansvarar för förvaltning av halva Mitthems fastighetsbestånd, dvs. ca 60 hyresfastigheter belägna främst i Sundsvalls tätort. Stort fokus hos Mitthem de närmsta åren är både nyproduktion och underhåll av befintliga fastigheter vilket innebär att du kommer att få vara med om en spännande resa under de närmaste åren.
I rollen ingår personal-, fastighetsägar- och resultatansvar. Du kommer också att bedöma, upphandla och strategiskt säkra drift och underhåll i alla former för Mitthems fastigheter.

Du har kunden i fokus och bidrar aktivt till att utveckla Mitthem till att både ha nöjda kunder och ett stabilt ekonomiskt resultat. I affärsområdets projekt kommer du att vara beställare av och aktiv i projekten samtidigt som du för en tät dialog med kollegorna om den operativa förvaltningen och driften.
Du kommer att vara placerad i Sundsvall och tjänsten är en tillsvidareanställning.

Placeringsort för tjänsten: Sundsvall


Vem är du?
Du har relevant fastighetsrelaterad högskoleutbildning med flera års erfarenhet av fastighetsförvaltning. Du har god förståelse för fastighets-, installations- och byggteknik gärna i kombination med kunskaper inom fastighetsjuridik.
Du är en erfaren ledare med dokumenterat goda resultat med ett helhetsansvar för budget och personal. Som person bör du präglas av en handlingskraft som kan beskrivas som både exekutiv och diplomatisk. Ditt ledarskap kännetecknas av mål och resultatfokus i kombination med en god förmåga att strukturera och organisera ditt arbete. Du är en god kommunikatör med stark etisk kompass.

Du tycker om att arbeta självständigt och med stort eget ansvar, men ändå tillsammans med ett team bestående av ledningsfunktioner och kollegor inom fastighetsteknik och -service. Du ser en god kommunikation med kunder, leverantörer och kollegor som en självklarhet. I fråga om såväl större som mindre entreprenader bevakar du bolagets intressen på ett självständigt och tydligt sätt. Du tar stort ansvar för såväl kvalitet som ekonomi.
Som person är du öppen till sinnet och har lätt för att på ett professionellt sätt hantera olika typer av situationer och personer. Det är med positivt engagemang som du agerar efter Mitthems värderingar: lojalitet, ansvar, glädje, engagemang och respekt.


Kontaktperson
Vi samarbetar med Experis AB. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Karin Frisendahl på telefon 070-377 45 46 eller e-post karin.frisendahl@se.experis.com. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via länken nedan senast den 19 juni.

Fackliga kontaktpersoner (Fackliga kontaktpersoner (Vision) Tina Jonsson 060-139552 samt (Ledarna) Torbjörn Sjödin 060-139522

Registrera intresse för jobbet

Arbetsgivare
Experis Finance Huvudkontor
Postadress
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
Besöksadress
Klarabergsgatan 29
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
100% Enligt överenskommelse
Lön
Fast månads- vecko- eller timlön
Enligt överenskommelse
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2015-06-19
Antal platser: 1