Hitta ditt nästa teknikjobb hos oss

Logistikkoordinator Tullinge

Logent söker Logistiker i Botkyrka


Om tjänsten

För kunds räkning söker vi en Logistikkoordinator till kundens nya lager i Tullinge. Tjänsten startar på deltid och övergår i oktober till heltid.
För rätt kandidat kan eventuellt en övergång direkt till kund bli aktuell.


Om Logent

Logent AB är en snabbväxande tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande åt logistikintensiva verksamheter. Vi är verksamma inom fem affärsområden och erbjuder tjänster så som konsulttjänster inom tredjepartslogistik, logistik och tull samt bemanningslösningar, entreprenad- och sitelösningar, hamn- och terminalutveckling samt utbildning och IT-stöd inom logistik. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3 000 anställda. Under 2015 beräknas Logent omsätta ca 1,8 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade, samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Om kunden

Med över 130 miljoner slutkunder är våran kund en stor aktör inom sin marknad och finns på flertalet världsdelar.
Kunden står för utveckling och engagemang för sina anställda.


Arbetsuppgifter

I dina arbetsuppgifter som logistikkoordinator kommer du ansvara för kunders order och lager. Du ingår i en logistikenhet och samarbetar med i stort sett samtliga avdelningar internt. Ditt arbete startar när en affär har skett och i denna kritiska fas är det ditt ansvar att se till att kund är nöjd, får leverans i tid och hålla de olika parterna uppdaterade om orderstatus. Exempel på arbetsuppgifter anges nedan.
• Planera och utföra avrop till centrallager utifrån fastställda avtal.
• Ansvar för påfyllning av varor till lager.
• Följa upp lagernivåer på lager.
• Följa och rapportera ingående lagerstyrningsparametrar.
• Säkerställa servicenivå gentemot kunder.
• Hålla leverantörer uppdaterade om rutiner gällande varuflöde.
• Bearbeta och följa upp order.
• Säkerställa leverans och leveranstider.
• Plocka och packa order, samt leveransbokning och leverans bevakning.
• Stämma av leveranser och att det stämmer kontra listor och system
• Informera säljare och kunder om leveranser och beräknade leveranstider
• Returer och leverans av dessa
• Kontakt med distributörer, installatörer, tull, säljare, kund, fabrik etc.
• Ett stundande processkifte kommer också innebära att du involveras i och stundtals kommer leda olika projekt kring detta.


Krav

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, med inriktning mot; inköp/logistik, lagerstyrning, företagsekonomi eller annan liknande. Du kan även ha fått relevanta kunskaper genom arbetserfarenhet eller annan utbildning.
Du har arbetat i minst två-tre år med liknande uppgifter. Du har mycket goda datakunskaper generellt och mer specifikt i Excel. Du har arbetat i ett större affärssystem tidigare och det är meriterande om du har kunskaper i Jevees. Det krävs att du behärskar engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi söker en person som är strukturerad och analytisk och som har förmågan att hela tiden hålla en hög servicenivå gentemot alla kontakter. Du är van vid att arbeta självständigt och är trygg i att fatta egna beslut i det löpande arbetet. Då arbetsbelastningen kan variera mycket är det viktigt att du är stresstålig och har ett ordningsamt arbetssätt. Du har en god social kompetens och kan förklara på ett pedagogiskt sätt.

Urval sker löpande
Sök tjänsten via Logent.se

Registrera intresse för jobbet

Arbetsgivare
Logent
Postadress
Hammarby Fabriksväg 29-31
12030 Stockholm
Besöksadress
Hammarby Fabriksväg 29-31, Stockholm
Varaktighet, arbetstid
3 - 6 månader
Deltid
Deltid Visstidsanställning
Lön
Fast månads- vecko- eller timlön
Enligt överenskommelse
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2015-06-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Antal platser: 1