Dina arbetsuppgifter
Arbetsbeskrivning: Som materialplanerare kommer du att arbeta med att analysera felanmälningar som du får från företagets kundtjänstavdelning gällandes fel på företagets kunders vitvaror. Du kommer främst att arbeta med att analysera dessa felanmälningar för att sedan beställa de reservdelar som behövs för att reparera vitvaran. Tjänsten kommer att innebära kontakt med andra avdelningar både kundtjänstavdelningen och med servicetekniker som reparerar produkterna samt även mot slutkunder.
Arbetets omfattning: Heltid, arbetstider 07:20-16:00. Du kommer att bli anställd av Brainpeople men arbeta som konsult ute hos vår kund. För rätt kandidat är ambitionen att du sedan skall få en anställning direkt hos vår kund.
Utvecklingsmöjligheter: Detta är en unik möjlighet för dig som vill fortsätta att utvecklas och arbeta på ett företag som är i tillväxtfas. Vår kund erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett positivt gäng med utrymme för egna initiativ och goda utvecklingsmöjligheter. Hos vår kund vill de att du kontinuerligt utvecklas dels genom egna arbetsinsatser och dels genom interna utbildningsmöjligheter.
Din profil
Kompetenskrav: Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du kanske tidigare har arbetat som materialplanerare, reservdelsbeställare, servicetekniker eller liknande roll. Du kan även ha arbetat med orderhantering tidigare och du har intresse för teknik/mekanik.
Det är starkt meriterande om du har arbetat inom vitvarubranschen tidigare men det är inte ett krav. Du kan även ha erfarenhet från IT-branschen, bilbranschen eller liknande där du arbetat med reservdelshantering.
Personliga egenskaper: För att trivas på företaget är du en person som trivs med att arbeta självständigt och som tycker om att tar ansvar. Du arbetar fokuserat och har ett analytiskt sinne. Du tycker om att arbeta i en koordinerande roll. Du har god sammarbetsvilja och försöker alltid att se till gruppen och företagets bästa. Att du dessutom är en person uppskattar ärlighet och tydlighet ser vi som en självklarhet.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Rebecca Liv på tel. 08-501 685 09 alternativt rebecca.liv@brainpeople.se. För att söka tjänsten klicka på "ansök här", vi hanterar ej emot ansökningar via mail.
Om företaget
Företaget: Vår kund är idag ett av de ledande vitvarumärkena på marknaden. Med ett kraftigt breddat sortiment, fokuserad säljkår och en förstklassig logistik är vår kunds ambition att vara deras kunders förstaval av vitvaruleverantör. Du kommer att vara placerad på huvudkontoret i norra Stockholm.
Om oss
Brainpeople är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar, rekryteringsuppdrag och omställning. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är Ekonomi & HR, Kundtjänst & Administration, IT & Teknik, Marknad & Försäljning.
Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor!
Arbetsgivare |
---|
Brainpeople AB |
Postadress |
Industrigatan 4A |
11246 Stockholm |
Besöksadress |
Industrigatan 4A, Stockholm |
Varaktighet, arbetstid |
Tillsvidare |
Heltid |
Heltid tillsvidareanställning |
Lön |
Fast månads- vecko- eller timlön |
Enligt överenskommelse |
Ansökan |
Sista ansökningsdag: 2015-06-30 |
Vi föredrar ansökningar via webben |
Antal platser: 1 |