Hitta ditt nästa teknikjobb hos oss

Operativ BRF-handläggare rekryteras till NCC

Manpower Huvudkontor söker Fastighetsassistent i Stockholm


NCCs vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. Vi jobbar med att ständigt förnya byggbranschen och skapa bästa tänkbara arbetsmiljö för våra anställda. Inom ramen för NCCs verksamhet ansvarar NCC Boende AB för egenutvecklade bostadsprojekt, där fokus ligger i att verka i Sveriges storstadsregioner samt utvalda högskole- och universitetsorter. Utvecklingen av bostadsprojekten ska baseras på kunskap från utvalda kundgruppers önskemål och behov. Vår vision är ”Att bli kundens första val genom att utveckla framtidens bästa boendemiljöer”. Läs mer på www.ncc.se

NCC Erbjuder
Tilltalas du av en variationsrik tjänst med många såväl interna som externa kontakter? Passar det dig att ha en självständig roll i ett väletablerat företag med motiverade medarbetare? Då kan du vara den vi söker.

Arbetsbeskrivning
Som BRF-handläggare får du en central funktion inom vår projektutvecklingsorganisation och fungerar som koordinator mellan såväl projektchefer, styrelser, controller, säljare, kunder, fastighetsskötare och ekonomiska förvaltare.
Inför bildandet av en bostadsrättsförening består ditt arbete bland annat av att ha kontakter med projektchef och säljare, att upprätta driftkostnadsberäkningar och ekonomisk plan samt av att ta fram material till kunder och försäljare.
Du ansvarar för att bilda bostadsrättsförening, inklusive inhämtande av de tillstånd och garantier som krävs, ta fram förslag på styrelseledamöter samt upprätta stadgar för ny förening.
Du jobbar nära styrelsen och upprättar dagordning till styrelsens möten. Du förbereder stämmor, skapar röstlängder samt ansvarar för att protokoll förs. Det ligger även i ditt ansvar att upprätta årsredovisning för föreningarna tillsammans med ekonomisk förvaltare.
Inför överlämningen av föreningarna upprättar du en ekonomisk reglering mellan oss och föreningarna samt överlämnar föreningarna till boendestyrelserna.
Tjänsten avser heltid och är placerad i Stockholm. Arbete på kvällar förekommer även i samband med informationsmöten, styrelsemöten etc.

Vem är du?
För att trivas hos oss och passa för tjänsten bör du ha erfarenhet av branschen och brf-processen samt uppskatta en utåtriktad roll med många kontaktytor. Du har god ekonomisk kompetens inklusive finansieringsfrågor och fastighetsekonomi.
Som person är du kommunikativ, utåtriktad och har god samarbetsförmåga. Du är en duktig administratör, van vid att jobba självständigt med god struktur och hög kvalitet. Du har ett proaktivt arbetssätt, är flexibel och lösningsorienterad.
Du har eftergymnasial utbildning – gärna inom ekonomi – uttrycker dig väl i tal och skrift samt är en van användare av Excel och Word.

Kontaktperson
Önskar du mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lisa Sidén på tfn: 08-736 19 18.
Du söker tjänsten vi länken nedan, ansökningar tas ej emot via mail.
Urval sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!

Registrera intresse för jobbet

Arbetsgivare
Manpower Huvudkontor
Postadress
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
Besöksadress
Klarabergsgatan 29
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
100% Enligt överenskommelse
Lön
Fast månads- vecko- eller timlön
Enligt överenskommelse
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2015-08-16
Antal platser: 1